зус fм ыадрамую увгходзячыя $ народнае правас iaye дзве легенды з в. Бабічы, прычыіл у першай сукупна з аптоаннем вобраза практична толок? канстатуоцца выпадак, фабула якога распаусюджаііая ў розных пасенных пунктах, а другая пры адсутнасці аптсання мае прытчавы характар! сваю мараль, вельм?, дарэчы, толерантную. I / "Я. была яшчэ дзеУкаю. 1*сус'Хрыстос fmoy па: эшай вултды. На втд — як хлопчик, г те адзот быу іфас?ва, ке па-нашаму. 3 белым к?ёчкам, у даштканай св?тк?. Я дктаюся: "Дзетка, гдзе ты будзеш начаваць? Ты ж такое малое". А ён н?чога не атвеціу f пайшоу. А тады лго бачыл? f У друг?х вёсках". 2/. "ішоу Бог па лесе, а там чалавэк чэраз кадоду скача: Гэта, Бог, табе", — пераскоча, — ў гэта мне"; зноу пераскоча: 11Тэта, Бог, табе, — назад, — а гэта ше."Што ты роб?ш?" — дытао Бог. "А гота я Богу малюся. Ц1, можа, я не так малюся?". Бог: "Як маліуся, так т мал!ся, тую Бог мал?тву прымя". У некоторых адказах у Круках f У Рэчыцк!м раёне адзначавдца дзве тзшаральныя шжы, перад як?м? паказваеццазначнуя актыў нас ць дэман?чных етлау! колькасць!хн?х предсту сама aicipTf, як! я ка могуіц» учыняцца цяпер. Маюцца на увазе два зда рэнкт, як!я выкл!кал! моднейшую рэдукцьш у гал!на традвдыйнай народа: духоУкай культуры у целым,? У першую чаргу міфалог!?: "прыкяцце хрысц?янства ł кастрычн?цк? пераварот, Прычым кал! пас ля першага у м?фалаг!чных персанажау было шгчымасць?нкарпаравадца f сістэме. хрысціянскаге светаразу&аэння э дэманалог!ю, дык другое не пак!нула? такой югчымасц!, што f адб?ваецца у адпаводных паведамленнях з Гоглельскай вобласц?. У в. Крук? пасведчнл!: "Кал?сь земля была не заклята /у значэнн? 'незамоуленая, неабарояеная дерад нячыстай с! лай» - В.К./, када той овет быУ", тады было батата нячыстай с?лай, а наогул амаль перастала сустракацца нячцстая с!ла пасля таго, як "Лен?на стг?л?л? на нашу зласць — да таго усе було". 3 апоадім пераклікаецца?нфармадыя пра русалак з в. Галс/Kt:"Дзеук? касматыв. голые, страшные. Да СавецкаЙ власд! яны был!", а час прнняцця хрысціянства болып выразна выяуляецца у Баб!чах ł на узроун? вельм? Устойл?вага уяулеиы,! на лінгвістычным узроУн?. Уяываевда аддаведкая *дыёма як зg ўуaў ўecg eg g i» — яна сустракаеяда' У паведамленнях 'шасц?!інфармантаУ,? быу црыведзены найбольш распаусвдааяы яе варшшт; можа вар"?рававдАУныванне злучн?ка /кал!, пакуль, пака/, выказкіка /была несвенчана, была несвеицоная/? с!н'ракс!чиай. структуры /пака не 1ўвщ!л?ўзяш ў, але с вне у гэтых лшад
Дадатковыя словы
вщ!л?^зяш, галсіkt, несвеицонаяі, нракс, паказваеццазначн^я, пакаі, сусхрыстос, ібыла, ікал, іпака
0 👁