j гид раз тольк! дзелаоцца закалдованнае З 'іата. Агонь так!. Махи! рукою па тому агню — надо не голаи рукоіГмахаць, а платочкам белым — f -золата досыплоцца". /в. Крук?/. Трэба адзна-. чыць, што i.iaTuj м?фадаг?чііага ўзбагачэння вядомы дауно, ала ж у опасных даних ён гучыць усё радчэй з-за страчваняя м?фалагемам? сакральнай рол?. А У в. ГалоУк! захавалася даунао пав9р"е, ира тоа, што кал? "на усшочиу." зварыцзь чорную котку? не баяцца таго» што "потым загаўарыла кошка, падашецца з чугуна",? таго, што дасдя "будуць лозц? гады! чэрц?"; дык будзеш разумець, пра иг аворадь звяры. Аналоггчнае пазер"е у беларускай м?фалог?! болыл як стагоддзе таму:ўгазорку, якую вядуць звяры * дрэвы, можна разумець, сарвауш дапараць-кветку, для чаго ноч на Купалу трэба правесц? у лесе, прычым не спужавда д"ябла /ад якога абаропа— начард?дь круг пасвячоным молам, а д"ябал будзе к?дацца ка чалавека у вкглядзе розных звяроу? змей, затапляць яго вадой, уражваць ягош слых дрын?зл?вым г?каннем? птсісам,? пры гэтым чалавеку будзе здавацца, што на яго вадявда вялізныя дрэвыў. I мэта,? перашкоды на шляху яе дасягнення увогуле так?я ж самыя, як? у галоускай был?чцы, тольк??ншым з"яуляевда кален-* дарны момант? Умовы крыху больш складаныя: у наяунасц! рэальная неияспека, ад якой трэба баран?цца, проста "не баяцца", у адрознекне ад Галовак, недастаткова. Таксама у?эчыцк?м Раёке, але ужо у в. Бабтчы, заф?ксаваныя дзве звязаныя гам?ж сабЛ был?чк?, як!я паказваюдь найглабаш * ны негативны ушшу чорта на жыццё людзей, таму? падаюрда зараз, а не раней, кал? гаворхса!шла пра акцыянальныя драявы чорта, бо праяу падобнай ступен? значнасц! чорта на канкрэтным узроун! болей у атрыманых матэрыялах з Гошльшчыны няма. I / "Якога я бачыла страшнага непщодедя. Галава круглая, шэрсць в?с!т. Я не спужалася, седана ганак? сяжу. Дто не ба?цца н? 5' ночы, н! удзень, той далгавечны. Хвост, круць-іфуць. Ён упау, гэты ыецрыяцель. Гэта было перад вайной. Ён оарвауся з цэпа? ееу з"есц? мног двдэей. Тады цраз год палучылася вайна. У нядзелю я бачыла,? у нядзелю пачалася вайна". 2/ "Сню я сон — жыдоука хгрынос?ць такое самае без шэрсц?; "Сматрыце, ано ужо здоўра". За акном лшшць шога хлеба. Значыць, хлеба будзе многа. Кончылася вайна". Варта ЗБярнуць увагу на так!я моманты,' як наяунасць-адсутнасці поусд? як паказчык таго, што црадвяшчае дэман /падобная з"ява црыводз!лаоя з матэрыялау з Махнав?чау адносна дшов?чса, пра
Дадатковыя словы
зага^арыла, зблата, здо^ра, таму:^газорку, тбльк??ншым, іад, іпадобная
0 👁