здольнасц! паказвавда не ус!м у памяшканн?, а выб?ральна; 3/ аб лакал!зады? нябожчыка межам? свайго былога жалля. Яшчэ у Баб!чах хадзячы" нябожчык адзкачаецца у выглядзе ценя, a/ што да спосабу абароны, дык паводле аднаго ўадказу "каб д&мав?к /y значэнн?/хадзячы" нябожчык* B.K./ ноч"ю не тронууўійда сабрадь самасею, асвяц?ць f абсылацца самасеом", астатн?я пяць адказау мавдь выразную огульную рысу — прамое умяшакно святара /або, црынамст, чытанне ева*тголлд пры паснпанк! хаты самасео.гд/: "бацшісу наймал?", "ходзяць'у цэркау, а там бадшіўа знае, мал?цда як'\ "бицюшку пр!водуць f ас?назы кол у шг?лу забыоць". У адным свелчани! апошняе дзеяннэ набыло:ельм! складайую т працаёмкую у выкананк! мада)Нкацыю:?нфармантка алавядала пра тое, як у мужыка памерла жопка,? хаця, чрыхоўзячы, яна н?чога шкодпага iiu раб?ла — "пасуду мое, печ затап?ла" — му:хык вельм? спалохауся, а пакольк? гэта паутаралася некальк? ночаіі раз за разам, мусту звярнуцца да святара* "Бацюшка сабрау людзел — лота било, у всех работа била, но раз такое дзела, вер памагал Г. Набрал! тапары,?кокы f пайшл?. НарубШ ворах ас?навікс калоу. Бадншки сказау, штонада праб!ць трупу скрозь маг?лу, раскогпаць магтлу нтлязя. Бадіошха места паказал, куда б!цъ нада /у грудз! В.К./ т стал! бтць. А цяжка — трука сасновая, калы аебназыя, налатлт усе капы — там ужо новы ворах нясуць. Ншсанец лрабтлт — звук так! пайшоу, як св!ст ц? звон. /Судзяад па перадавап- ню інфармантк! — ію ўа падобнае на ияспрауны вадаправодны кран В.К.Л- Бацюшка сказау, кала гэтага но трогадь f усе' дыры у зямдУ пазабтзацъ /тыглт зламаным! калам? -В.К.А 3 тон пары" не хадзтла". У Галоуках значка меней тнфармацы! пра хадзячых" нябожчыкау; а,дна Інфармантка паведам!ла: "прышла удзонъ — мат нш голас. А яна Ужо памёрлая ляжала, но мы не знал!. У бальнтцы яна была. Заве7 па fглен?, а я не абгукаюсъ, казал?, што» абгукпесся а то ж ты умрэш, ц! нехта у вас ут.грэ. А патом узнала — муті-са дамерла'Ч Спосаб абароны У ГалоУках ф?ксуецда адзтны, звязаны з зазначанай вышэй прычынан з"яулення хадзячага" нябожчыка У гзтай вёсцы — "трэба дома багата ведьм? свечак палтць". Скончваючы размову пра дадзеную м!грацыйную парадигму, трэба заувшшць, што У ёй часцей за!йшыя выпада! у якасд? сродкау супрадьдзеякня выкарыстоУваевда непаерэдны Удзел царквы? наогул хрыецгянск?я метады Дло?аканам0рна, кал? ултчыдь спацыфіку гэтаіі галтны мгфалогт!/, а таііошла дадаць, што н! суттаіігу крыв?, як а:с
Дадатковыя словы
бадші^а, бйцюшку, гді, дамерлач, м^ті-са, набыло:>ельм, с^ттаііг, свелчанй, тронуу^ійда, ходзяцьу, чрыхо^зячы, іабо, ісудзяад, ітыглт, іхадзячы
3 👁