f, нарэшце, ухо прама — водзша /уся готая рэзгал?наванасць адзначаецца у в. Баб?чы/. 7 в. ІЛахнав*чы поруч з адзначаяыіл ддаазам "каторы ўнахару даныя, што хадзіць, увогудо, мог любы нябо:::чык, -шіо. 3HŚxaga учынял? гэта часцзи за?яшых. Д?кава, што адннм ca спосабау барацьок з хадаэяням1 яябожчнка з"яўляоцца зварот таксама да зкахара, чым зноу жа пацвярдглоада яго амб?задектяаедь. у Махнав?чах, а за адным разам неаднастайнасць f еулярэчлтвасць м!фалаг!чнай сістэмы гэтай вуок?. У астатн'х населеяых пунктах, з як?х ёсць матэрыялы пра хадзячых" нябожчыкау — а гэта в.в. Іванаука! Добрынь — наогул н?як?х разрадау не здзначада. 3 гэтых д&'Эюх ўёсак, што ц?кауиа, атрыманыя гмаль аднолышвыя звестк? f аб Іншых правняулекнях нябожчыкау такога роду: выглядау так, як при жывд?; ад яго баран?л?ся, тг іу што баяліся, што можа эвесцт за оабоіі; у абедз/вюх вёоках адзначаюцца выпада!, кал? мад? пасля омерцт ітрюсодзіць кармідь сванго немаулятку, вось тольк? трактуецца гэтая акция па-рознаму у Іванауцы "жоншчика, памёрш, кормя свалго' рабёнка. Мог улшрэдь рабёнак", а у Добрын? гэта -- адназыачна паз?тыўнае дзеянне, н?якай шкоды яно дзтцяцт но принос тдл, хаця працягвалася звычаЁна цэлы год, т, наадвгрот, распэньвалаоя як-дапамога. Рознаіі з"яуляецца? методика cyпраць наведьанияу. У в. Добрынь трыв?яльна — абсыпадь глаголу або хату насвяцоным макам цт пакрапіць вадой, або заб?ць у магілу асінавы кол, у в. Іванаўка — "збяри ёлак ад другога лакойн?ка? caбб пад крав&ць". /Мащца на ўвазе гал?нк? з вянкоу дт з труни, альбо, кал? н?кога ке хаваюць — з ял?нау, як?я растуць на чыёй-небудзь маг?ле/. У Махнав?чах?нфармантка, яісая пасведчыла, што хадзіць мог толыс? знахар, прычым "к *сво?м не хадзіу, к чужим — пужае ц? корову сцогне, робіцца мокрая, молока не будзе",! як з гэтым змагацца — да меркаванню?нфармантк?, невадома. Іншыя?кфарманты, насутіраць, дал? разнастайпыя звестк* пра спосабы абароны — "як покбинік он?дца чаота—то хаты маком свяцоным обсыпал?", "як ходзіць — мак свяц!л»! обсыпал! х&ту. Як сн(вда ч&ста, надо вугаль сыпаць па двор", "крэсц?л?ся, мол!л?ся",?, поруч з апошн?м, звяртал?ся да знахара /епадучэнне для дасягнення адз?най мэты праваслаУных дзеянняУ f дапашг? маг?? — з"ява, якую л?чаць недапушчальнай? царква,? глыбока рэл!г?йныя людз!, але ж распаусвджаная у традыцыйнаіі народнаи духоУнай культуры ўеларус?/ — але не дал? вьфазных тлудачэкняу, нашто ж, уласна, гэтая абарона наогул патрэ£пая, за выключением "ходз?ць, пужае". Тое ж.! у Бабічах — разаіл з данньіт
Дадатковыя словы
абедзівюх, астатнх, барацьбк, в^ок, вбдзша, вўгаль, другбга, жбншчйка, з"я^ляоцца, збярй, корбву, леі, мбкрая, п^жае, покбйнік, рббіцца, свяцбным, сцбгне, хбдзіць, часцзй, чыі, іепадучэнне, імащца, іуся
1 👁