Гавораць чарнобыльцы (1994). А. А. Крывіцкі

 ◀  / 224  ▶ 
лячыць 'зняць урок!*, a таксама "Каддун оурочыць — дз»ця іфы-і чнць. Спуг паддзёлае. M спуга локары лёчаць". Этнмалогія лексеглы лёкар у Губ f чах няясная — несумноннав паходжанне ад лячыць, але ц! з традыцыйным значением, uf ca значением 'чараваць * — невядома. /Парами, яшчэ 'нфармецыга з в. Махнавічн: "Колдунья была — на Егор!я бегала где-то, лякаротво щукаць" — няма упэуненасц?, што лякаротво мае У гэтымкантэксце звычайную оемантыку/ Хаця, зрэштн, магчнма, тут ' няма судярэчнаоц?: ЭСМ вывода?ць лек, лек! ад прагерм. *гчка 'лякаротва* f "не выключав сувязь герм, са ст.-грэч. Ыуо) '36fpam, л?чвдь, гаварыць» f л а ц. Ьасб 'гучна цра' ытваць , 'прагалошваць*, што т дгло б медь значэнне замауляць*,»лячыць замовам?'*®. Як бачна, црыведэеная у ЭСБ?Д вереfя знаходз?цъ пацвярдхэнне у ь. Губ?чы Буда-Кашалёускага ра- ' ёна /уско.сна таксама в.в. Баб?чы f Махнав?чн/. Са здольнасцю поратварацца у жывёлу звязана f распаускдяаная магчнмаоць расназнаць ведзьму: кывёл?не наноо?вда цялеснае пакалечанне, затым аналаг?чная траума выяуляецца у нейкага чалавека, што адз..ачана у в.в. Добрынь, Баб!чы, Галоук!, Кфук?. У принципе у вводы звычайна ведал?, хто з"яуляецца ведзьмай, f без снецыялышх снссабау, але яшчэ адзначаища настушшя: к?шщ?д? цадзідку, у вын?ку чаго црыходз?ла вёдзьма /в. Радзеева/, на Купалу перасыпал? дарогу дурашкам?, цраз як?х не магла пераступ?ць карова вёдзьмы /в. Бубнаука/. "коб узнаць ведзьму — посыпаць коно'плю. Прёскуны наокубуць да перасыпдкць — вёдзьма? пошла" /аднак тнфармантка, якая у с увяз? з узростам размауляла кепска, дакладней растлумачыць гэтае дзеянне не здолела — в. Махнав?чы/, "лекар находзя" /в. Губ?ли/, "яны У цэркау редка ходзяць, а як прыдуць, то не ідуць у!конам, а дзёржавда за клямк? /в. Баб?чы/. Што датычыцца дзеянняУ ведзьмы, дык кал? здолънасць пеўатварадца у жывёл, асабл?ва у ваука, усё ж так? пераваяна успрымаецца як нешта fреальнее, аетатн?я акдыяяальныя праявы лічацца бытавым?? натуральным!, што не выключав сакральнага?х успрыьиння. Гэткае сакральна-бытавое стауленне да шкодных дзеянняУ, як?я здзяйонял? ведзьмы? як?я будуць разгледжааы н?жэй, з"яуляецда характэрішм, а спектр дзеянняУ, як звычайна, давол? абмеяаваны. У першую чаргу гэта урок?, якая лексема Ужываецца у в.в. Спярнкжа! Махнав'чы, урёк/в. Губ?чы/, сурочыца /в. Баб?чы/, парадка /в.в. Бубнаука, Баб!чы/, порча /в. Бубнаук-1/, щрысуэка, ІцЛкамець,/в. Баб?~ы/, паддзелк? /в. Губ?чы/; лексемы, план зы
Нават дробная праўка будзе карыснай. Не стаўце знак націску, каб слова лепш знаходзілася праз пошук.

Дадатковыя словы

адз-..ачана, бубнаукаі, коноплю, лбкары, лиі, махнавчы, оемантыкуі, пе^атварад, радзееваі, урёків, чні, чыі, щрыс^эка, іаднак, іпарами, іуско
0 👁
 ◀  / 224  ▶