Рэчыцкага раёна, у; шлівасць чалавека перед. дчыетай с?лай залежыць ад яго самога, аольк! у дадаеным вкладку не ад сакральных паводзін, а ад асабістых якасдяу. Словам кадуч, паводле шатл?к?х крын?д, абазначаецца разнавіднасць чорта. 3 даоледаваных населеных пулчтау яно сустракаецца тольк? у Баб?чах, дзе страд?ла м?фалаг?чную семантику?, у адпаведнаоц? з тэндэнцыди, якая сусаракаедца у беларуск?х днялектах у аднос?нах субстратау м?фалаг?чнай лекс?к?, перайшлэ у лаянкавы лекс?чны пласт — "А кадух тваёй мадевы нехай" — н? чаму узн?кла гэтая щшаУка, н? значэнне лексемы кадук?нфартнты у Баб?.чах не ведаюдь. Зараз гаворка пойдзе'аб персанажах, як?я не з"яулявдца нячыстым?" па црыродзе — аб людзях, як?я валодаюць звышкатуральным? здальнасцям?. Адна з гэтых здольнасцяу, стэрэатыпнае ва усходнеславянскай міфалог?! — умение ператварацца у ваука* У в. Крук? гэтк! чалавек называуся воукалика, а маг?чнае дзеянне выглядзела наступили чынам: "пашоУ у лес, узяу тапара, того тадара ў бяро'завы пень, тры разы туда-сюды перакуліуся*, усё гэта з адпаведнымт закл?нанням?; ёсць?нфармадыя пра лвдаей, як?я выпадкова даведаушыся пра спосаб шратварання, не ведая?, як зноу стаць лодзъм?. Адз?н з?х не хадеУ жыць у лесе "к хаце падходз?у, пужаў людзей", пакуль яго не Ударыя? тры разы па!ябу тконаи, у вын?ку чаго да яго вяриулася чалавечае абл?чча, а друг? отау чалавекам праз шщь ц! шэсць ўадоУ, без чыйгосьд! пабочнага умяшання,? сам не ведау,. як гота адбылося. Ва ус?х?ншых вёсках дзе гэты м?фалаг?чны персанаж зефіксаваны, ён называецда традыцыйным.словам ваукалак; у в. Добрынь поруч з гэтым м?фон?мам ужываецца выв?рыц!нь, а у в. Перароот — перавяртун. I у адной ? У другой вёсцы у ваукоУ ператварал?ся калдіўныГ дрычым у Пераросце гэта рабілася з мэтай нададаць на скац?ну, а у в. Добрынь — былГчка аб тым, як каддуння У выглядзе сабак* хлябтала са слоікау чужы бярозавы сок*. люсаб ператварзння, адзначаны у Пераросце,.так? ж трыв?яльны, як! У Круках: перавярнуцца праз уваткнуўы У зямлю нож д? цраз пояс. Аднак у Пераросце ф?ксуюцца был?чіс?, паводле як!х калдуны магл! ператвараць.у ваукоУ??ндах людзей: напрыклад, на вяселл!, для чаго калдуння падклада свой пояс над чарог хатн, ц? павязаушы хустачку на шв палюбоУн!ку сваёй дачк? у адплату за намер ажан?цца з другой. У в. Голоук! за магчышсць ператварадь людзей у ваукоУ знахары мус?л? ад
Дадатковыя словы
воукалйка, калді^ныг, пойдзеаб, тэндэнцыдй, уваткну^ы
0 👁