Гавораць чарнобыльцы (1994). А. А. Крывіцкі

 ◀  / 224  ▶ 
але i неабходнасць гэтага не рэгламентуецца. На Купал у ж у Сдярыажы моладзь у чынялабясчынотвы, ритуальная семантика якіх не за хавал вся: "На Купалу бочкі сцягалі да палілi — каб гарэлі до'бра. Ніткамі мне крыльцо попляталі. Шуціла моладзёж". Распаўсвджанае павер'е пра гульню" сонца, кал} яно пераліваецца розным i колерам}, аўцбываецца у абследаваных населеных пунктах у розныя дн! - ш Уздаўньня /Спярыжжа/, на Бяагавешчанне /Губічы/, I да вол i няпзуны адказ "раз у год, д зе-таў'літамуйук i /, —. i дзеянне гэтае абазначаецца ўнаотупнымі лексемам}: "пераліў со'нца. Тры раза здвігаецад. Мяняецца равным} цветамі" /Спярыжжа/, мяняецца /YўjўX?ўvўу/Yy6\4S7ў Иаогул у Спярыжжы, вера годна, назва свята шУплывала на тое, што у чао яго трэба здзяйсняць, або здзяйсняюццэ апроч уд зелу чадавека, розныя дынамічныя дзеянні: акрамя азначанага "сонца здвігаецца", "на Уздвіжэньне гадзюкі упоузвалі, вузш — гэта іх быу празнік. ТолькГу етаЙудзень — собіраліся у кучи, клубкам} сворачвал}ся i гулял}. Вожак змей рукавадзіл гэтымі змеямі". Важак — большы па памеры, чым астатнія змеі, "как цвяткі на нём, два цветка' тіпа короны, згораты дажэ золатам. Уздвіясэньне вселенной земл{ — в лео не хадзіл}", затое трэба было хадс}ць у'ІюсціТТаадана у!ншыя вёскі — "у Рыхвалау хадзіл} гаоціць". У гэты ж дзень трэба было бочку, у якой засольвающуа гуркі ці пам}доры, "поварушыць тр} раза — штоб крэпкімі был}". Сеў ž жніво. У Губічах пасля заканчэння жніва "барадуўзавязвалі i астаўлялі", а таксама "на Макауе /6 тя/ў насіл} у цэркаЗГ пучок жыта, свяцілі. Кыта све'цяць на Юр»я веснянага — на карню /г.зн. прама у полі — В.К./". У Спярыжжа барады" не рабілі наогул каласоу у полі не дакідалі, але "першы снопок ставШ у канторы, а то СВЯЦІДІ —! пад ікоцу, на кут ставіл}. I патом засявалі ЭТІМ святым жытам". У Губічах у час жніва каліоьді гаспадара поля "перавёсламі абвязвалі", а у Спярыжжы на яго "вянок адзявалі — штоб постав!л выпіць". Акрамя гэтага, у апошняй вёсцы}снавау наступны звычай: "Дужу жэншчыну посылал} зажынаць жыта". Скай}на. Ва ўсіх трох вёсках пры первым выгане скаціны у поле не існэвала звычая 'дадкладаць штосьці пад парог хлева, але пэўныя ритуалы, звязаныя з гатаЙ падзеяй, мащца. Губічы: "Выганяюць са двара ~ у н!т о кроснау замыкал! л ш -,! клал} гэты замок "перад варотамі, штоб каро;ва пераступіла.Каяу.п», не губляецца карова у лес е". Крук i: "Первы ра з выганяюць только на Пасху. Бяруць
Нават дробная праўка будзе карыснай. Не стаўце знак націску, каб слова лепш знаходзілася праз пошук.

Дадатковыя словы

y^j^x?^v^^/yy6\4s, а^цбываецца, бараду^завяз, ббчкі, добра, етай^дзень, засольвающ^а, згбраты, зе-та^'літам^йук, няпзўны, павере, свецяць, таўлітамуйук, тяіў, узда^ньня, уіюсціттаадана, іyўjўx, ігубічыі, іспярыжжаі, ўvўуіyy
1 👁
 ◀  / 224  ▶